دور اما تعبیر شده...

مرا شوری است در سر از جنس نگاه تو

مرا عشقی است  در در دل از جنس یاران تو

از جنس طپش های رهای قلب تو

 می خواهمت و بی پرده این دلدادگی را فریاد می زنم

مهربان، پاک تر از یاسمن ها

برای من هر روز عاشورای تو

و هر دم  اربعین توست

کاش بودم نه در صف دانسته غائبین و بعدها توابین

که سپر تیر کین

خدا می داند

ولی بارها در خواب دیده ام

سالها قبل سند قلبم را بنام خورشید  زده ام

مگر می شود خورشید را دید و دیوانه نشد

خورشید مانده در حجاب ما

حرفی هم با تو دارم

تو که ندیده دیوانه ات شده ام

سفر کرده

غایب از نظر

حرفی هم با تو دارم

یاس خیس دنیای من

وقتی هر روز من عاشق ترم

وقتی هر جمعه مژده ی شکفتن تازه ای از توست

وقتی غروبهای جمعه قرار بیقراری هایم می شوی

چقدر این شهر ِ وابستگی ها و مردمانش برایم دوست داشتنی می شوند

گر چه خواسته و ناخواسته کارم شده درج فاصله

هزار بار گفته ام و

هر هزاره گریسته ام

از فاصله ها بیزارم

بردار این فاصله ها را

بردار

راستی

این روزها غمگین ترین روزهای زمین است

می دانی

این روزها سالروز  غمهایی شگرف اند

چنین روزی

زبانی از تکلم باز ماند که واژه واژه کلامش

دنیا دنیا نور و معرفت بوده و هست

قلبی از طپش باز ماند

که هستی طپشش را وامدار او بود

این معراجش دگر معراجی همیشگی بود

و معراجی دیگر معراج کریم اهل البیت

و هنوز که هنوز است

خون دل رسول و  آل رسول در پاره های جگر مجتبی موج می زند

و غوغای کربلا در آن پاره ها هویدا است

آغاز همه فتنه ها و نامردمی ها

آغاز خون های همیشه جاری ِ کربلا

از پاره پاره های جگر آن مهر ِ آرام جاری شد

خورشید لایزال مهر که خار چشم شب پرستان بود

و آبروی خاک بقیع

ندیده ام ولی شنیده ام از غربت بقیع

بقیع را می شناسی

غربتش را که بوی کوچه های مدینه می دهد

می دانم طلوعی نیست مگر تو آنجا نرفته باشی

حرمی بی گلدسته و مناره

که ماندن بر خاکش را هم رویا کرده اند

می دانم که می دانی

دیگر از در نمی گویم

 دیگر به کوچه نمی روم

از نخ هم  نمی گویم

از گودال و حسین و زینب و مادر هم نمی گویم

از پشتی خمیده هم دیگر نمی گویم

از شام هم نمی گویم

بغض هایم را سکوت می کنم

می دانم که می دانی

تو پس گریه های شوق عزادارن پنهانی

چه تماشاخانه ای می شود شبستان دل من

و چه آرام می شود

وقتی ایمان دارد

اهل عالم را قائمی چون تویی است

اما حالا

حالا که هستند دلهایی بیقرار

قلبهایی پر زشور و شعور

که فرق میان انتظار و شوق انتظار را می فهمند

که می فهمند التهاب فاصله ها را

بیا

بیا و بردار این فاصله ها را

بیزارم از این فاضله ها

اما ایمان دارم

روزی بارانی خواهد گرفت

خواهد شست همه نامردمی ها را

و تسلی خواهد بخشید همه بغض های فروخورده ام را

و مرا رویایی در سر است

دور اما تعبیر شده...

!!!. دوباره من و دنیایی که مدام خواستنی و نخواستنی می شود... و باز منم و رازقی های پشت پنجره اتاقم و دوباره زمین و جای خالی تو...

نظرات 2 + ارسال نظر
پیام پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ق.ظ http://payam197.blogfa.com

سلام

خوبی

وبلاگ زیبای شما را در مسابقه بوی سیب دیدم و امتیاز دادم

خوشحالم میشم شما هم وبلاگم را ببینید و امتیاز دهید

414 سفرنامه به عتبات عالیات وبلاگ (وبلاگ محور) 1389-10-14

خوشحال میشم لوگوی وبلاگم را در وبلاگتون بذارید


موفق و پیروز باشی

به امید ظهور

یا علی ع[گل]

سلام گرامی

هم دیدیم هم خواندیم هم استفاده کردیم و هم امتیاز....

حتما

سپاس

یا علی.

چشم انتظار ... یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ http://rahi-besuye-aseman.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
ممنونم از لطفتون
خیلی خوشحالم کردین که به وب من سر زدین
در جوار امام رضا (ع) براتون بهترینها رو آرزو میکنم
در پناه امام زمان باشین انشاءالله
در پناه مهربون مهربونا ...
التماس دعااااااااااااااااااااااا

سلام گرامی

خواهش و سپاس

فقط

اگر یادتان بود باران گرفت به حال بیابان دعا کنید...

به امید ظهور دولت یار...

یا علی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد